Stages of the campaign
The New7Wonders of Nature campaign started in 2007, immediately after the campaign to elect the man-made New7Wonders of the World, in which more than 100 million votes were cast. From over 440 participants representing over 220 countries and through a national qualification and race to become one of the Top 77, as well as the recommendations of the Panel of Experts led by Prof. Federico Mayor, the list of 28 "Official Finalist Candidates" was determined. Voting until November 2011, during which time the New7Wonders World Tour planned to visit each of the finalists to allow them to present themselves to the voters across the globe.Criticisms
Indonesia's Vice-Minister for Tourism said the company running the New7Wonders campaign used underhanded tactics, threatening to remove Indonesia's Komodo National Park from the list if Indonesia refused to host a declaration ceremony for $35m.[4] Nothing in the New7Wonders voting procedure prohibited repetitive voting, making the results subject to government and tourism industry campaigns to vote often for local sites with the financial incentive of increased tourism. Although New7Wonders is a non-profit organisation, that under Swiss law has absolutely no disclosure of accounts, many activities related to administering voting and other logistical duties are run by the for-profit organisation New Open World Corporation.yang ga' ngerti bahasa inggris ni hasil trasnlate nya : (by:googletranslate)
Tahapan kampanye
The New7Wonders of Nature kampanye dimulai pada tahun 2007, segera setelah kampanye untuk memilih buatan manusia New7Wonders of the World, di mana lebih dari 100 juta suara yang dilemparkan. Dari lebih 440 peserta yang mewakili lebih dari 220 negara dan melalui kualifikasi nasional dan ras untuk menjadi salah satu dari 77 Top, serta rekomendasi dari Panel Pakar yang dipimpin oleh Prof Federico Mayor, daftar 28 "Calon Finalis Resmi" adalah ditentukan. Voting sampai November 2011, selama waktu Tour New7Wonders Dunia merencanakan untuk mengunjungi masing-masing finalis untuk memungkinkan mereka untuk menampilkan diri kepada para pemilih di seluruh dunia.
kritik
Di Indonesia Wakil Menteri Pariwisata mengatakan perusahaan menjalankan kampanye New7Wonders menggunakan taktik licik, mengancam untuk menghapus di Indonesia Taman Nasional Komodo dari daftar jika Indonesia menolak untuk menjadi tuan rumah upacara deklarasi sebesar $ 35m. [4] Tidak ada dalam prosedur pemungutan suara New7Wonders dilarang berulang pemungutan suara, membuat hasil tunduk pada kampanye pemerintah dan industri pariwisata untuk memilih sering untuk situs lokal dengan insentif keuangan pariwisata meningkat. Meskipun New7Wonders adalah organisasi nirlaba, bahwa di bawah hukum Swiss sama sekali tidak ada pengungkapan rekening, kegiatan yang berhubungan dengan administrasi pemungutan dan tugas logistik lainnya dijalankan oleh Perusahaan untuk profit organisasi Dunia Baru Buka.
Declared winners
Provisional winners
Site | Country | Image |
---|---|---|
Amazon Rainforest and River | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Other finalists
The 28 finalists
courtesy : .here.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar